5 sposobów na zachowanie sprawności seksualnej przez mężczyzn - MrGentleman.pl

W dzisiejszym dynamicznym świecie życie toczy się bardzo szybko. Ciągłe “gonienie za sukcesem”, niesie za sobą mnóstwo stresu, przeszkadza również w zachowaniu odpowiednio zdrowego trybu życia. Niestety często przekłada się to na pogorszenie sprawności seksualnej wielu nawet bardzo młodych mężczyzn. Jak temu zaradzić? Oto kilka praktycznych wskazówek.

1. Odpowiednia ilość oraz jakość snu

W dobie szybkiego życia, sen zaczął schodzić na drugi plan. Większość z nas, obecnie nie dosypia. Według wielu badań ogromna część współczesnego społeczeństwa boryka się z problemem braku lub nieodpowiedniej jakości snu, co bezpośrednio przekłada się na wiele aspektów życia. Przede wszystkim, warto zacząć od tego, że brak snu lub jego niewystarczająca ilość, zdecydowanie obniża poziom testosteronu u mężczyzn, podnosi również poziom kortyzolu. Te czynniki, bezpośrednio przekładają się na problemy z utrzymaniem erekcji oraz spadkiem libido. Brak snu prowadzi również do podjadania, co z czasem, może bezpośrednio przekładać się na naszą niższą atrakcyjność fizyczną.

2. Dieta

Kolejna pozycja na liście bagatelizowanych kwestii. Dieta jest niesamowicie istotną pozycją na naszej liście, ponieważ to właśnie od jakości „ paliwa” zależy to, jak dobrze będzie pracował nasz organizm. Przede wszystkim, należy zwrócić uwagę na to, by jeść więcej produktów alkalizujących ( owoce, warzywa) i mniej tych zakwaszających ( fast foody itp.) Wybierając warzywa, najlepiej sięgać po te z dużą ilością cynku, selenu i witaminy E. Przykładowo, będzie to: marchew, seler, szparagi, czosnek, pietruszka. Jeśli chodzi o owoce, nie możemy zapominać o winogronie, arbuzie czy bananie. Najprościej mówiąc: zdrowy mężczyzna, jest mężczyzną sprawnym i gotowym do działania. Jakość naszej sprawności seksualnej jest bezpośrednio, powiązana z naszym stanem zdrowia.

Należy zatem o nie dbać i traktować to jako priorytet. Unikać należy przy tym wszelkich negatywnie wpływających na naszą sprawność używek, takich jak alkohol czy cukry proste, które obniżają poziom testosteronu. Zbyt duża ilość przetworzonych posiłków również nie jest wskazana. Jak ognia unikać należy pozbawionych wartości odżywczych bardzo tłustych fast-foodów, które dodatkowo obciążają nasz układ trawienny. Pomijając fakt ogólnej „ ociężałości”, która nie sprzyja miłosnym uniesieniom, jedząc fast foody, dostarczamy sobie mnóstwo tzw złych tłuszczów trans, które, prowadzą do miażdżycy i insulinooporności, tak samo jak nadmiar cukrów prostych z resztą.. Spożywając zbyt dużo takich pokarmów, nie tylko zakwaszamy organizm. Zwiększamy również prawdopodobieństwo, tworzenia się w organizmie stanów zapalnych i problemów z krążeniem, które mają bezpośredni wpływ na erekcję. Dbajcie o siebie panowie!

3. Stres

Mówi się, że to właśnie on jest przyczyną większości chorób u współczesnych ludzi. Jest to plaga naszych czasów i można uznać go za jednego z największych wrogów mężczyzn i kobiet. Dotyczy on również kwestii zachowania sprawności seksualnej. Zawyżony poziom stresu, utrzymujący się długotrwale, prowadzi do bezpośrednich problemów z erekcją, wahaniem nastroju. Wpływa na to między innymi podwyższony poziom kortyzolu i problemy ze snem, wynikające ze stresu. Jak widać, wszystko łączy się ze sobą. Jednym z ciekawych sposobów na łagodzenie codziennego napięcia może być np. medytacja. Również regularne uprawianie sportu, bywa pomocne w eliminacji stresu, jak również świetnie wpływa na naszą kondycję, która niewątpliwie w łóżkowych sytuacjach się przydaje 🙂

4. Suplementacja

Odpowiednia dieta jest oczywistą podstawą. Prawdą jest jednak, że duża część dostępnego dziś na rynku jedzenia, nie jest najlepszej jakości. Z drugiej strony, by dostarczyć do organizmu pewnych witamin i minerałów, musielibyśmy jeść pewne produkty kilogramami co z oczywistych względów, jest niewykonalne. Warto więc oprócz diety, dostarczać je zewnętrznie. Należy pamiętać przy tym, że doraźnie działające leki czy suplementy typu Viagra z sildendafilem nie są rozwiązaniem na dłuższą metę, ponieważ nie likwidują one przyczyn problemów.

Inną kwestią jest jakość suplementów. Polecam wybierać produkty producentów zajmujących się tym od lat, posiadających odpowiednie doświadczenie w branży, stosujących wysokiej klasy składniki. Nie możemy zapominać również o odpowiedniej przyswajalności. Warto pamiętać, że pewne witaminy przyswajają się najlepiej z tłuszczami. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach to: wit. A, D, E, K2. W Wodzie zaś rozpuszczają się witaminy z grupy B oraz witamina C.

Suplementy, które warto stosować:

  • Magnez
  • L-Arginina
  • Cynk
  • Pycnogenol
  • Korzeń Puama Root
  • Ashwaghanda
  • Witamina E
  • Omega 3
  • Ekstrakt z budzyganka naziemnego

Wszystkie wymienione wyżej suplementy, zdecydowanie pozytywnie, wpłyną na naszą sprawność seksualną, jak również lepsze samopoczucie w życiu codziennym.

5. Sprawność fizyczna

Tak wiele wszędzie mówi się dziś o kondycji fizycznej, że wskazówka ta brzmi dość naiwnie. My zajmiemy się tym zagadnieniem od nieco innej strony. Prawdą jest to, że aktywność fizyczna, zwłaszcza ta aerobowa, poprawia naszą kondycję i koordynację ruchową. Istotną kwestią jest tutaj jednak pozytywny wpływ na sprawność sercowo – naczyniową. Przekłada się ona na lepszy przepływ krwi w naszym ciele, szczególnie w okolicy narządów płciowych. Kolejna sprawa to gospodarka hormonalna. Biegając, uwalniamy substancje takie jak: dopamina, endorfiny czy serotonina, ma to wpływ na nasze libido. Lepsze ukrwienie, poprawia wrażliwość najczulszych miejsc, co oczywiście bezpośrednio daje nam więcej przyjemności ze wspólnych chwil. Należy również pamiętać o psychologicznym czynniku aktywności fizycznej. Większość aktywnych fizycznie osób deklaruje lepszą relację ze swoim ciałem, co przekłada się na wyższe poczucie własnej wartości, fizyczną atrakcyjność i pewność siebie.

Jak widać, często bardzo proste, regularnie praktykowane nawyki, prowadzić mogą do poprawy jakości naszego codziennego życia, nie tylko dzień, a również w nocy.

Życie seksualne, niewątpliwie jest jedną z tych bardziej przyjemnych części naszej codzienności. Jest również niezwykle istotne w budowaniu relacji z bliskimi nam ludźmi. Nie powinno się więc bagatelizować tego aspektu. Warto dbać o codzienną równowagę i zapewnić sobie lepsze jutro, zaczynając już dziś 🙂

11 / 100

Dodaj komentarz