trening

Aktywność fizyczna jest stałym elementem Twojego życia, jednak zdarzają Ci się okresy przestoju, kiedy robisz wszystko, żeby uniknąć wizyty na siłowni? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, ale słomiany zapał skutecznie przeszkadza Ci w osiągnięciu wymarzonej sylwetki? Nie martw się, nie jesteś jedyny. Nowy Rok to dobry moment, żeby zacząć w końcu dbać o siebie. Pewnie powtarzasz sobie to zawsze wraz tym, jak widzisz, że kolejny kalendarz się skończył, ale może tym razem jednak rusz się i zacznij działać! Podpowiem Ci, jakie są na to sposoby.

Brak motywacji do treningu to bardzo powszechna przypadłość, którą można wyeliminować ze swojego życia na kilka sposobów. Zmiana codziennych nawyków czy toku myślenia w pewnym wieku przychodzi z większą trudnością, jednak niemożliwe nie istnieje. Samozaparcie i dążenie do wyznaczonego celu jest kluczem do sukcesu.

Co masz zrobić jutro, zrób dziś

jak zmotywować się do treningu

Nigdy odwrotnie. Odkładanie swojego treningu w czasie to prosty przepis na zboczenie z wcześniej obranej drogi. Im większa przerwa w treningach siłowych czy ogólnorozwojowych, tym trudniej wrócić do wypracowanej rutyny. Wyznaczanie sobie sprecyzowanych dat wcale nie pomaga w większej motywacji do wysiłku fizycznego. „Zacznę od jutra”, „Poczekam ze wznowieniem treningów do nowego roku”. Bzdura. Oszukujesz jedynie samego siebie, skutecznie pozbawiając się szansy na osiągnięcie sylwetki herosa. Jeśli chcesz wrócić do sportu – chwyć torbę i idź na siłownię.

Nie szukaj wymówek

Nie ma co owijać w bawełnę – każdy z nas od czasu do czasu lubi wykpić się z treningu ważną sprawą rodzinną czy koniecznością wypełnienia codziennych obowiązków. Czasem kłamstwo, które wpajamy innym staje się prawdą, co nie działa z korzyścią dla Twojej tężyzny fizycznej. Wymówki są dla słabych, dlatego zrób wszystko, aby znaleźć chwilę na rutynowy trening. Przecież efektywna seria ćwiczeń nie musi trwać dwóch godzin – nawet 30 min dziennie może zdziałać cuda.

Kup karnet na siłownię

Nie ma chyba równie skutecznej motywacji jak wizja starty sporej kwoty pieniężnej. Jeśli szukasz impulsu, który zmotywuje Cię do działania – wykup karnet na siłownię, najlepiej okresowy, a nie z limitem wejść na salę treningową. Ciężko zarobione pieniądze wyrzucone błoto może nie zrobią znaczącej krzywdy Twojemu portfelowi, ale sprawi, że będziesz miał wyrzuty sumienia z powodu utraconych pieniędzy, które mógłbyś wydać na coś innego.

Odpowiedni plan działania to podstawa

Każdy kiedyś zaczynał, ważne jednak, żebyś konsekwentnie wytrwał w swoim ambitnym postanowieniu. Trzeba jednak tutaj zaznaczyć, że stawianie sobie celów znacznie przekraczających Twoje możliwości fizyczne czy czasowe jest totalnym nieporozumieniem. Opracowując plan treningowy na własną rękę często wymagamy od siebie wydolności Michaela Phelpsa, co jest oczywiście nieosiągalne, szczególnie dla rozpoczynających swoją przygodę z siłownią czy bieganiem w plenerze. O rozczarowanie efektami wielotygodniowych treningów nietrudno, kiedy oczekujesz spektakularnej metamorfozy w tak krótkim czasie. Bardziej motywująco działa z pewnością pozytywne zaskoczenie niż to negatywne.

jak zaplanować trening

Trening wykonuj dla siebie

Sport to zdrowie, dlatego wygospodaruj choćby godzinę dziennie na porządny trening. Faceci aktywni fizycznie są nie tylko zdecydowanie bardziej atrakcyjni dla kobiet, ale także bardziej zadowoleni z życia. Każdy, kto zna charakterystyczne uderzenie endorfin po treningu musi przyznać, że to uczucie jest jednym z najlepszych na świecie. Wielu z nas często trenuje po to, że podbudować swoją samoocenę, co może wydawać się odrobinę próżne. Ale kto by się tym przejmował? Masz tylko jedno ciało i jedno życie, dlatego zadbaj o nie z należytą troską.

Wprowadź system nagród

System nagród i kar wbrew pozorom jest skuteczny nie tylko w kwestii tresowania psów, ale działa motywująco na psychikę człowieka. Perspektywa czekającej na horyzoncie nagrody to jedna z najlepszych technik motywacyjnych, którą musisz koniecznie wypróbować na własnej skórze. Nagroda może przybierać różne formy. Burger z ulubionej knajpy, nowe słuchawki, a może koncert? Nieważne, co wybierzesz, ważne, żebyś dzięki temu utrzymał odpowiedni poziom motywacji.

Dodaj komentarz